Redirecționările Javascript sunt prietenoase cu SEO?

Aflați despre elementele de bază ale redirecționărilor JavaScript și implicațiile acestora pentru SEO, împreună cu cum să le implementați și despre greșelile comune de evitat.

Deci, doriți să implementați redirecționări JavaScript, dar nu sunteți sigur cum funcționează?

Da, sunt mai dificil de implementat decât redirecționările standard.

În mod ideal, ar trebui să utilizați redirecționări bazate pe 301s, 302s sau 307 pentru implementare. Aceasta este cea mai bună practică obișnuită.

Dar... ce se întâmplă dacă nu ai acel nivel de acces? Ce se întâmplă dacă aveți o problemă cu crearea de redirecționări standard într-un astfel de mod care ar fi benefic pentru site-ul în ansamblu?

Aici intervine utilizarea redirecționărilor JavaScript.

Totuși, acestea nu sunt o practică optimă pe care ar trebui să o utilizați exclusiv.

Dar există unele situații în care pur și simplu nu puteți evita utilizarea unei redirecționări JavaScript.

Următoarele este o notă de bază despre redirecționările JavaScript, când să le folosiți, cum să le folosiți și cele mai bune practici pe care trebuie să le utilizați atunci când utilizați aceste tipuri de redirecționări pentru SEO.

Ce sunt redirecționările JavaScript?

Redirecționările JavaScript, în esență, sunt una dintre mai multe metode de a informa utilizatorii și crawlerele web că o pagină este disponibilă într-o altă locație.

Ele sunt adesea folosite pentru a informa utilizatorii despre modificările în structura URL-ului, dar pot fi folosite pentru aproape orice.

Cele mai multe site-uri web moderne folosesc aceste tipuri de redirecționări pentru a redirecționa către versiunile HTTPS ale paginilor web.

Apoi, ori de câte ori cineva vizitează adresa URL inițială, browserul încarcă fișierul JavaScript și execută orice cod se află în interiorul acestuia. Dacă scriptul include instrucțiuni pentru a deschide o adresă
URL diferită, face acest lucru automat.

Efectuarea redirecționărilor în acest mod este utilă în mai multe moduri.

De exemplu, puteți schimba adresele URL fără a actualiza manual fiecare adresă URL de pe site-ul dvs. În plus, redirecționările JavaScript pot facilita ca motoarele de căutare să găsească propriul conținut.

O privire de ansamblu rapidă asupra tipurilor de redirecționare

Există mai multe tipuri de redirecționare de bază, toate fiind benefice în funcție de situația dvs.

Redirecționări pe partea serverului

În mod ideal, majoritatea redirecționărilor vor fi redirecționări pe server.

Aceste tipuri de redirecționări își au originea pe server și acesta este locul în care serverul decide spre ce locație să redirecționeze utilizatorul sau motorul de căutare atunci când se încarcă o pagină. Și serverul face acest lucru returnând un cod de stare HTTP 3xx.

Din motive SEO, probabil că veți folosi redirecționări pe server de cele mai multe ori. Redirecționările la nivelul clientului au unele dezavantaje și sunt de obicei potrivite pentru situații mai specifice.

Redirecționări la nivelul clientului
Redirecționările la nivelul clientului sunt acelea în care browserul este cel care decide locația unde să trimită utilizatorul. Nu trebuie să le utilizați decât dacă vă aflați într-o situație în care nu aveți nicio altă opțiune pentru a face acest lucru.

Redirecționări Meta Refresh

Redirecționarea meta reîmprospătare primește o reputație proastă și are o reputație teribilă în cadrul comunității SEO.

Și din motive întemeiate: nu sunt acceptate de toate browserele și pot fi confuze pentru utilizator. În schimb, Google recomandă utilizarea unei redirecționări 301 pe partea de server în locul oricăror redirecționări meta reîmprospătare.

Redirecționări JavaScript

Cu toate acestea, redirecționările JavaScript utilizează limbajul JavaScript pentru a trimite instrucțiuni către browser pentru a redirecționa utilizatorii către o altă adresă URL. Există o credință predominantă că redirecționările JavaScript cauzează probleme pentru SEO.

Deși Google are capabilități bune de redare JavaScript în zilele noastre, JavaScript poate prezenta în continuare probleme. Acest lucru este valabil și pentru alte tipuri de platforme, cum ar fi Spotify și alte platforme de comerț electronic.

Dacă, totuși, vă aflați într-o situație în care puteți utiliza doar o redirecționare JavaScript ca singura alegere, atunci puteți utiliza numai JavaScript.

De asemenea, Gary Illyes de la Google a declarat recent, în 2020, că redirecționările JavaScript „probabil nu sunt o idee bună”.

Cele mai bune practici pentru redirecționări JavaScript prietenoase cu SEO

Indiferent dacă utilizați redirecționări tradiționale sau redirecționări JavaScript, există câteva bune practici pe care trebuie să le urmați pentru a nu încurca lucrurile pentru SEO.

Aceste bune practici includ evitarea lanțurilor de redirecționare și a buclelor de redirecționare.

Care este diferența?

Evitați lanțurile de redirecționare

Un lanț de redirecționare este un lanț lung de hopuri de redirecționare, referindu-se la orice situație în care aveți mai mult de 1 redirecționare într-un lanț.

Exemplu de lanț de redirecționare:

Redirecționare 1 > redirecționare 2 > redirecționare 3 > redirecționare 4 > redirecționare 5

De ce sunt astea rele? Google poate procesa doar până la trei redirecționări, deși se știe că procesează mai multe.

În mod ideal, webmasterii vor dori să nu urmărească mai mult de un hop.

Ce se întâmplă când adăugați un alt hop? Încetinește experiența utilizatorului. Și mai mult de cinci introduc confuzie semnificativă atunci când vine vorba de faptul că Googlebot poate înțelege site-ul dvs.

Repararea lanțurilor de redirecționare poate necesita multă muncă, în funcție de complexitatea lor și de modul în care le configurați.

Dar, principiul principal care conduce repararea lanțurilor de redirecționare este: Asigurați-vă că parcurgeți doi pași.

Mai întâi, eliminați hopurile suplimentare din redirecționare, astfel încât să fie sub cinci hopuri.

În al doilea rând, implementați o redirecționare care redirecționează fostele adrese URL

Evitați buclele de redirecționare

Buclele de redirecționare, prin comparație, sunt în esență o buclă infinită de redirecționări. Aceste bucle se întâmplă atunci când redirecționați o adresă URL către ea însăși. Sau, redirecționați accidental o adresă URL dintr-un lanț de redirecționare către o adresă URL care apare mai devreme în lanț.

Exemplu de buclă de redirecționare: Redirecționare 1 > redirecționare 2 > redirecționare 3 > redirecționare 2

Acesta este motivul pentru care supravegherea redirecționărilor și URL-urilor site-urilor web este atât de importantă: nu doriți o situație în care implementați o redirecționare doar pentru a afla la 3 luni mai jos că redirecționarea pe care ați creat-o cu luni în urmă a fost cauza problemelor, deoarece a creat un buclă de redirecționare.

Există mai multe motive pentru care aceste bucle sunt dezastruoase:

În ceea ce privește utilizatorii, buclele de redirecționare elimină tot accesul la o anumită resursă situată pe o adresă URL și vor ajunge să facă browserul să afișeze o eroare „această pagină are prea multe redirecționări”.

Pentru motoarele de căutare, buclele de redirecționare pot fi o pierdere semnificativă a bugetului de accesare cu crawlere. De asemenea, creează confuzie pentru roboți.

Acest lucru creează ceea ce se numește capcană cu șenile, iar crawler-ul nu poate ieși ușor din capcană decât dacă este îndreptat manual în altă parte.

Remedierea buclelor de redirecționare este destul de ușoară: tot ce trebuie să faceți este să eliminați redirecționarea care provoacă bucla lanțului și să o înlocuiți cu o adresă URL funcțională de 200 OK.

Doriți să utilizați redirecționări JavaScript pentru SEO? Nu asa de repede…

Fiți atenți la crearea redirecționărilor JavaScript, deoarece s-ar putea să nu fie cea mai bună soluție pentru redirecționări, în funcție de ceea ce aveți acces.

Ele nu ar trebui să fie soluția dvs. de bază atunci când aveți acces la alte redirecționări, deoarece aceste alte tipuri de redirecționări sunt preferate.

Sursa: https://www.searchenginejournal.com

 

magnifiercross