Ce este funnelul(pâlnia ) de marketing de conținut?

 

V-ați identificat clienții potențiali țintă, sunteți în concordanță cu crearea dvs. de conținut și utilizați diferite tipuri de conținut pentru a vă promova produsul sau serviciul. Strategia ta de conținut pare suficient de solidă atunci, nu?

Adevărul este că eforturile tale de marketing de conținut pot și ar trebui să evolueze mereu.

Așa cum cele mai bune practici ale strategiei de marketing se schimbă și se adaptează la tendințele actuale de comportament ale consumatorilor, la fel ar trebui si marketingul  de conținut.

Echipa dvs. de vânzări probabil a creat deja o pâlnie de vânzări pentru a înțelege mai bine ce gândește și ce face publicul țintă în fiecare etapă a călătoriei de cumpărare.

De asemenea, puteți crea o pâlnie de marketing de conținut pentru a vă ghida clienții ideali de la etapa de conștientizare până la etapa de conversie, unde aceștia devin clienți reali.

În această postare, vom explora ce este exact o pâlnie de marketing de conținut, cum să creați o pâlnie de marketing de conținut de succes care să facă conversie și tipurile de piese de conținut care trebuie incluse în fiecare etapă a pâlniei.

Ce este funnelul (o pâlnie) de marketing de conținut?

O pâlnie de marketing de conținut permite agenților de marketing de conținut să vizualizeze cum să folosească conținutul existent pentru a atrage clienți potențiali și a-i ghida prin călătoria lor până când ajung la obiectivul final.

Acest obiectiv final poate include o vânzare, o demonstrație, o descărcare sau un alt tip de conversie.

Fiecare etapă a canalului oferă un scop, cum ar fi atragerea atenției, generarea de clienți potențiali de înaltă calitate și închiderea conversiilor.

O pâlnie de marketing poate oferi mărcilor o vizibilitate mai mare asupra locurilor în care pot avea lacune de conținut de-a lungul călătoriei clienților.

De exemplu, dacă o marcă are o cantitate considerabilă de conținut destinată cumpărătorilor în stadiul de conștientizare, dar nu este suficient conținut în etapa de decizie, ar putea dori să își mute eforturile către crearea mai multor materiale..

Cum să începeți să vă mapați pâlnia de conținut

Mai întâi, veți dori să vă evaluați inventarul actual de conținut, inclusiv fiecare tip de conținut pe care îl produceți, fie că este conținut de blog, conținut de lungă durată (cum ar fi cărți electronice sau cărți albe) și multe altele.

Când examinați fiecare conținut, veți dori apoi să atribuiți stadiul călătoriei către cumpărător cu care se aliniază conținutul. Aceste etape vor include:

  • Partea de sus a pâlniei (TOFU)
    : Etapa de conștientizare. În această etapă, potențialii clienți caută informații.
  • Mijlocul pâlniei (MOFU)
    : Stadiul de interes și considerație. În aceste etape, clienții potențiali se uită la produsele sau serviciile dvs. și citesc recenziile clienților. De asemenea, aceștia pot prezenta aceste informații părților interesate cheie.
  • Partea de jos a pâlniei (BOFU):
    Stadiul de intenție, evaluare și conversie. Cumpărătorii sunt gata să meargă mai departe cu decizia lor de cumpărare.

După cum puteți vedea examinând fiecare etapă în mod individual, publicul țintă are nevoie de diverse piese de conținut, în funcție de locul în care se află.

Conținutul canalului dvs. nu poate adopta o abordare universală sau nu veți ajunge efectiv la potențialii cumpărători. Conținutul relevant trebuie să fie prezentat la fiecare etapă a pâlniei.

Să explorăm cele mai eficiente tipuri de conținut pentru fiecare etapă a pâlniei.

Conținutul principal al canalului

Partea de sus a pâlniei este locul în care clienții adună informații pentru a-i ghida prin călătoria cumpărătorului.

În această etapă, un client este probabil doar să se familiarizeze cu afacerea dvs. și cu ceea ce aveți de oferit.

Aici, doriți să construiți o experiență pozitivă pentru client, pentru a arăta cumpărătorului cu care meritați să interacționați în continuare.

Veți dori să răspundeți la întrebările lor, să-i educați cu privire la întrebările lor și să transformați acești clienți potențiali în clienți potențiali.

Un studiu realizat de Semrush a constatat că următoarele tipuri de conținut TOFU funcționează cel mai bine atunci când atrage trafic.

  • Ghid „Cum să” (72%).
  • Pagina de destinație (35%).
  • Infografic (28%).
  • Lista de verificare (27%).
  • Ebook/hârtie albă (26%).
  • Tutorial video (23%).

După cum puteți vedea, cele mai multe dintre aceste tipuri de continut sunt materiale educaționale menite să ofere mai multe informații în faza de conștientizare.

Scopul principal al conținutului tău în această etapă este de a oferi ajutor și nu ar trebui să fie prea orientat spre vânzări.

Conținutul canalului de mijloc

Odată ce clienții tăi ideali ajung la mijlocul pâlniei, nu mai caută conținut introductiv la nivel de suprafață.

În schimb, veți dori să vă uitați spre crearea de conținut care să hrănească clienții potențiali mai jos în pâlnie. S-ar putea să caute povești despre clienți, recenzii despre produse sau un videoclip instructiv.

Privind rezultatele de la aceeași studiu Semrush, următoarele tipuri de conținut MOFU funcționează cel mai bine atunci când atrag trafic.

  • Ghid „Cum să” (44%).
  • Prezentare generală a produsului (40%).
  • Studiu de caz (34%).
  • Pagina de destinație (31%).
  • Webinar (31%).
  • Povestea de succes (30%)

Luați în considerare că acești clienți potențiali au fost probabil deja prezentați mărcii dvs. în timpul etapei de descoperire și, prin urmare, nu ar trebui să li se prezinte conținut din etapa de descoperire. O strategie de conținut eficientă presupune personalizarea conținutului pentru publicul dvs.

De fapt, cercetările arată ca 71% dintre consumatori se așteaptă ca companiile să ofere interacțiuni personalizate – iar 76% sunt frustrați atunci când acest lucru nu se întâmplă.

Dacă nu vă adaptați planul de conținut și formatele de marketing de conținut pentru clienți în fiecare etapă, riscați să creați o experiență slabă pentru clienți cu afacerea dvs.

Conținutul canalului de jos

Odată ce un potențial client a ajuns la capătul canalului, acesta caută conținut care să-l ajute să își finalizeze decizia de cumpărare.

Ei caută să afle cum produsul sau serviciul dvs. își va face rentabilitatea investiției utilă și de ce sunteți opțiunea mai bună decât concurentul dvs.

Deoarece acești clienți sunt cu mult dincolo de stadiul de conștientizare și caută să  convertească, tipul de conținut pe care le prezentați este crucial pentru a construi încrederea și, în cele din urmă, pentru a finaliza achiziția.

Conținutul pe care îl prezentați în timpul fazei de examinare poate face diferența între o conversie și o vânzare pierdută. Tipurile de conținut cu cele mai bune performanțe din etapa BOFU includ:

  • Prezentarea produsului.
  • Recenzie client.
  • Poveste de succes.

Luați în considerare împărtășirea poveștilor de succes ale clienților actuali care sunt similare cu potențialul dvs. în această etapă a canalului.

Alte exemple de conținut de inclus în această etapă sunt campaniile de e-mail care prezintă mărturii pozitive ale clienților și garanții ale produselor. Includeți și oferte speciale, încercări gratuite sau demonstrații live.

Ce să faci după ce ți-ai evaluat conținutul

Odată ce aveți o imagine cuprinzătoare a conținutului care există deja pentru fiecare etapă a călătoriei, este timpul să identificați unde aveți lacune.

De asemenea, veți dori să determinați tipurile de conținut pe care trebuie să le creați. De exemplu, poate ați identificat că nu aveți niciun conținut instructor pentru cumpărători în faza de conștientizare. Sau, poate, nu aveți suficiente povești de succes ale clienților.

După ce ați identificat lacunele de conținut, este timpul să creați un calendar editorial pentru a prioritiza ceea ce trebuie să abordați mai întâi și când.

Calendarul editorial ar trebui monitorizat zilnic pentru a urmări ceea ce aveți în coadă, ceea ce urmează, publicul vizat pentru piesa și unde se încadrează piesa în pâlnia de marketing de conținut.

De asemenea, ar putea fi util să efectuați o analiză competitivă a strategiei de marketing de conținut a concurentului pentru a identifica oportunitățile pentru noi piese de conținut suplimentare și cum vă puteți îmbunătăți conținutul.

 

Concluzie

A avea o strategie de conținut cuprinzătoare și coerentă este esențială pentru a crea o experiență de cumpărare plină de satisfacții. Ține cont de publicul tău cu fiecare conținut pe care îl creezi.

De asemenea, veți dori să înțelegeți în detaliu clientul țintă, cum gândesc, ce caută și cum le puteți rezolva problema.

O pâlnie eficientă de marketing de conținut necesită timp, testare și răbdare pentru a se perfecționa, dar este absolut necesar să-ți eclipsezi concurenții și să ieși în frunte.

 

sursa: https://www.searchenginejournal.com/

 

magnifiercross