Cum să faci Google să indexeze site-ul tău mai rapid(crawling, indexare si clasament)

Știați că este posibil ca Google să vă indexeze rapid site-ul? Aflați cum să vă asigurați că Google vă poate accesa cu crawlere și indexa site-ul mai repede decât concurența.
Dacă există un lucru în lumea SEO pe care orice profesionist SEO vrea să-l vadă, acesta este capacitatea Google de a accesa cu crawlere și de a indexa rapid site-ul.
Indexarea este importantă.
Îndeplinește mulți pași inițiali pentru o strategie SEO de succes, inclusiv asigurarea faptului că paginile dvs. apar în rezultatele căutării Google.
Dar asta este doar o parte din poveste.
Indexarea este doar un pas dintr-o serie completă de pași care sunt necesari pentru o strategie SEO eficientă.
Acești pași pot fi rezumați la aproximativ trei pași în total pentru întregul proces:

  • Crawling.
  • Indexarea.
  • Clasament.

Deși se poate reduce atât, aceștia nu sunt neapărat singurii pași pe care îi folosește Google. Procesul propriu-zis este mult mai complicat.
Dacă sunteți confuzi, să ne uităm mai întâi la câteva definiții ale acestor termeni.
De ce definiții?
Ele sunt importante pentru că, dacă nu știți ce înseamnă acești termeni, ați putea risca să-i folosiți interschimbabil - care este abordarea greșită de luat, mai ales atunci când comunicați ce faceți clienților și părților interesate.

Ce este crawling, indexare și clasare?

Pur și simplu, aceștia sunt pașii în procesul Google pentru a descoperi site-uri web pe World Wide Web și a le arăta într-o poziție superioară în rezultatele căutării.
Fiecare pagină descoperită de Google trece prin același proces, care include accesarea cu crawlere, indexare și clasare.
- În primul rând, Google accesează cu crawlere pagina dvs. pentru a vedea dacă merită inclusă în indexul acesteia.
- Pasul după crawling este cunoscut sub numele de indexare.
Presupunând că pagina dvs. trece de primele evaluări, acesta este pasul în care Google asimilează pagina dvs. web în propriul index al bazei de date clasificate cu toate paginile disponibile pe care le-a accesat cu crawlere până acum.
- Clasamentul este ultimul pas al procesului.
Și aici Google va afișa rezultatele interogării dvs. Deși poate dura câteva secunde pentru a citi mai sus, Google efectuează acest proces - în majoritatea cazurilor - în mai puțin de o milisecundă.
În cele din urmă, browserul web efectuează un proces de randare, astfel încât să vă poată afișa site-ul în mod corespunzător, permițându-i să fie de fapt accesat cu crawlere și indexat.
În orice caz, redarea este un proces la fel de important ca accesarea cu crawlere, indexarea și clasarea.
Să ne uităm la un exemplu.
Să presupunem că aveți o pagină care are cod care redă etichete noindex, dar care arată etichete index la prima încărcare.
Din păcate, există mulți profesioniști SEO care nu știu diferența dintre crawling, indexare, clasare și randare.
Ei folosesc, de asemenea, termenii în mod interschimbabil, dar acesta este modul greșit de a face acest lucru - și servește doar pentru a deruta clienții și părțile interesate cu privire la ceea ce faci.
În calitate de profesioniști SEO, ar trebui să folosim acești termeni pentru a clarifica și mai mult ceea ce facem, nu pentru a crea confuzii suplimentare.
Oricum, mergi mai departe.
Dacă efectuați o căutare pe Google, singurul lucru pe care îl cereți Google este să vă ofere rezultate care să conțină toate paginile relevante din indexul său.
Adesea, milioane de pagini pot fi potrivite pentru ceea ce cauți, așa că Google are algoritmi de clasare care determină ce ar trebui să arate ca rezultate care sunt cele mai bune și, de asemenea, cele mai relevante.
Deci, metaforic vorbind: crawling-ul este pregătirea pentru provocare, indexarea este îndeplinirea provocării și, în cele din urmă, clasarea înseamnă câștigarea provocării.
În timp ce acestea sunt concepte simple, algoritmii Google sunt orice altceva.

Pagina nu numai că trebuie să fie valoroasă, ci și unică

Dacă întâmpinați probleme cu indexarea paginii, veți dori să vă asigurați că pagina este valoroasă și unică.
Dar, nu vă înșelați: ceea ce considerați valoros poate să nu fie același lucru cu ceea ce Google consideră valoros.
De asemenea, nu este probabil ca Google să indexeze pagini de calitate scăzută din cauza faptului că aceste pagini nu au nicio valoare pentru utilizatorii săi.
Dacă ați trecut printr-o listă de verificare tehnică SEO la nivel de pagină și totul este verificat (adică pagina este indexabilă și nu suferă de nicio problemă de calitate), atunci ar trebui să vă întrebați: Este această pagină într-adevăr – și ne referim cu adevărat – valoroasa?
Revizuirea paginii folosind un nou set de ochi ar putea fi un lucru grozav, deoarece asta vă poate ajuta să identificați problemele cu conținutul pe care altfel nu l-ați găsi. De asemenea, s-ar putea să găsești lucruri despre care înainte nu ți-ai dat seama că lipsesc.
O modalitate de a identifica aceste tipuri particulare de pagini este de a efectua o analiză a paginilor care sunt de calitate slabă și au foarte puțin trafic organic în Google Analytics.
Apoi, puteți lua decizii cu privire la ce pagini să păstrați și ce pagini să eliminați.
Cu toate acestea, este important să rețineți că nu doriți doar să eliminați paginile care nu au trafic. Ele pot fi în continuare pagini valoroase.
Dacă aceștia acoperă subiectul și vă ajută site-ul să devină o autoritate de actualitate, atunci nu le eliminați.
Făcând acest lucru, te va afecta pe termen lung.

Aveți un plan regulat care ia în considerare actualizarea și re-optimizarea conținutului mai vechi

Rezultatele căutării Google se modifică în mod constant – la fel și site-urile web din aceste rezultate de căutare.
Majoritatea site-urilor web din primele 10 rezultate pe Google își actualizează întotdeauna conținutul (cel puțin ar trebui să fie) și fac modificări paginilor lor.
Este important să urmăriți aceste modificări și să verificați pe loc rezultatele căutării care se schimbă, astfel încât să știți ce să schimbați data viitoare.
O revizuire lunară sau trimestrială, în funcție de cât de mare este site-ul dvs. – este crucială pentru a rămâne la curent și pentru a vă asigura că, conținutul dvs. continuă să depășească concurența.
Dacă concurenții tăi adaugă conținut nou, află ce au adăugat și cum îi poți învinge. Dacă au făcut modificări cuvintelor cheie din orice motiv, aflați ce modificări au fost acestea și depășiți-le.
Niciun plan SEO nu este vreodată  „setează-l și uită-l”. Trebuie să fiți pregătit să rămâneți dedicat publicării regulate de conținut, împreună cu actualizări regulate ale conținutului mai vechi.

Eliminați paginile de calitate scăzută și creați un program regulat de eliminare a conținutului

De-a lungul timpului, s-ar putea să descoperiți, uitându-vă la analizele dvs., că paginile dvs. nu funcționează conform așteptărilor și că nu au valorile pe care le așteptați.
În unele cazuri, paginile sunt, de asemenea, de umplere și nu îmbunătățesc în ceea ce privește contribuția la subiectul general.
De asemenea, aceste pagini de calitate scăzută nu sunt de obicei optimizate complet. Nu se conformează celor mai bune practici SEO și, de obicei, nu au optimizări ideale.
De obicei, doriți să vă asigurați că aceste pagini sunt optimizate corespunzător și că acoperă toate subiectele care sunt așteptate de la pagina respectivă.
În mod ideal, doriți să aveți șase elemente din fiecare pagină optimizate în orice moment:

  • Titlul paginii.
  • Meta descrierea.
  • Link-uri interne.
  • Titluri de pagină (etichete H1, H2, H3 etc.).
  • Imagini (alt imagine, titlul imaginii, dimensiunea fizică a imaginii etc.).
  • Mark-up Schema.org.

Dar, doar pentru că o pagină nu este complet optimizată nu înseamnă întotdeauna că este de calitate scăzută. Contribuie la subiectul general? Atunci nu doriți să eliminați pagina respectivă.
Este o greșeală să eliminați dintr-o dată paginile care nu se potrivesc unui anumit număr de trafic minim în Google Analytics sau Google Search Console.
În schimb, doriți să găsiți pagini care nu au performanțe bune din punct de vedere al vreunei valori pe ambele platforme, apoi să prioritizați paginile pe care să le eliminați în funcție de relevanță și dacă acestea contribuie la subiect și autoritatea dvs. generală.
Dacă nu, atunci doriți să le eliminați complet. Acest lucru vă va ajuta să eliminați postările de completare și să creați un plan general mai bun pentru a vă menține site-ul cât mai puternic posibil din perspectiva conținutului.
De asemenea, asigurați-vă că pagina dvs. este scrisă pentru a viza subiecte de care publicul dvs. este interesat vă va ajuta în mare măsură.

Asigurați-vă că fișierul dvs. Robots.txt nu blochează accesarea cu crawlere către nicio pagină

Ați descoperit că Google nu accesează cu crawlere sau indexează deloc nicio pagină de pe site-ul dvs.? Dacă da, atunci este posibil să fi blocat accidental accesarea cu crawlere în întregime.
Există două locuri pentru a verifica acest lucru: în tabloul de bord WordPress sub General > Citire > Activare crawling și în fișierul robots.txt în sine.
De asemenea, puteți verifica fișierul robots.txt prin copierea următoarei adrese: https://numedomeniu.ro/robots.txt și introducând-o în bara de adrese a browserului dvs. web.
Presupunând că site-ul dvs. este configurat corect, accesul acolo ar trebui să afișeze fișierul robots.txt fără probleme.
În robots.txt, dacă ați dezactivat accidental accesarea cu crawlere complet, ar trebui să vedeți următoarea linie:

User-agent: *
Disallow: /

Bara oblică din linia de respingere le spune crawlerilor să nu mai indexeze site-ul dvs. începând cu folderul rădăcină din public_html.
Asteriscul de lângă user-agent indică tuturor crawler-urilor și user-agent-ilor posibili că li se blochează accesul cu crawlere și indexarea site-ului dvs.

Verificați pentru a vă asigura că nu aveți etichete Noindex

Fără o supraveghere adecvată, este posibil să lăsați etichetele noindex să vă devanseze.
Luați următoarea situație, de exemplu.
Aveți o mulțime de conținut pe care doriți să-l păstrați indexat. Dar, fără să știți, creați un script în care cineva care îl instalează îl modifică accidental până la punctul în care nu indexează un volum mare de pagini.
Și ce s-a întâmplat care a făcut ca acest volum de pagini să nu fie indexat? Scriptul a adăugat automat o grămadă de etichete noindex necinstite.
Din fericire, această situație particulară poate fi remediată prin căutarea și înlocuirea unei baze de date SQL relativ simple dacă sunteți pe WordPress. Acest lucru vă poate ajuta să vă asigurați că aceste etichete noindex necinstite nu cauzează probleme majore în continuare.
Cheia pentru corectarea acestor tipuri de erori, în special pe site-urile web cu conținut mare, este să vă asigurați că aveți o modalitate de a corecta orice erori de acest fel destul de rapid - cel puțin într-un interval de timp suficient de rapid încât să nu afecteze negativ niciunul. Valori SEO.

Asigurați-vă că paginile care nu sunt indexate sunt incluse în sitemap-ul dvs

Dacă nu includeți pagina în harta dvs. de site și nu este interconectată în altă parte pe site-ul dvs., atunci este posibil să nu aveți nicio oportunitate de a informa Google că există.
Când sunteți responsabil de un site web mare, acest lucru vă poate scăpa, mai ales dacă nu se exercită o supraveghere adecvată.
De exemplu, spuneți că aveți un site web mare de sănătate, de 100.000 de pagini. Poate că 25.000 de pagini nu văd niciodată indexul Google, deoarece pur și simplu nu sunt incluse în harta site-ului XML din orice motiv.
Acesta este un număr mare.
În schimb, trebuie să vă asigurați că restul acestor 25.000 de pagini sunt incluse în harta dvs. de site, deoarece pot adăuga valoare semnificativă site-ului dvs. în general.
Chiar dacă nu sunt performante, dacă aceste pagini sunt strâns legate de subiectul tău și sunt bine scrise (și de înaltă calitate), vor adăuga autoritate.
În plus, s-ar putea, de asemenea, ca legătura internă să vă scape, mai ales dacă nu vă ocupați programatic de această indexare prin alte mijloace.
Adăugarea de pagini care nu sunt indexate pe harta dvs. de site vă poate ajuta să vă asigurați că toate paginile dvs. sunt descoperite corect și că nu aveți probleme semnificative cu indexarea (tașarea unui alt element din lista de verificare pentru SEO tehnic).

Asigurați-vă că etichetele canonice necinstite nu există la fața locului

Dacă aveți etichete canonice necinstite, aceste etichete canonice pot împiedica site-ul dvs. să fie indexat. Și dacă aveți multe dintre ele, atunci acest lucru poate agrava și mai mult problema.
De exemplu, să presupunem că aveți un site în care etichetele dvs. canonice ar trebui să fie în formatul următor:
Dar ele apar ca:
Acesta este un exemplu de etichetă canonică necinstită. Aceste etichete pot face ravagii pe site-ul dvs. provocând probleme cu indexarea. Problemele cu aceste tipuri de etichete canonice pot duce la:
Google nu vă vede paginile corect – mai ales dacă pagina de destinație finală returnează o eroare 404 sau 404.
Confuzie – Google poate prelua pagini care nu vor avea un impact prea mare asupra clasamentelor.
Buget de accesare cu crawlere irosit – Dacă aveți pagini de accesare cu crawlere Google fără etichetele canonice adecvate, poate duce la un buget de accesare cu crawlere irosit dacă etichetele dvs. sunt setate incorect. Când eroarea se agravează pe multe mii de pagini, felicitări! V-ați irosit bugetul de accesare cu crawlere pentru a convinge Google că acestea sunt paginile potrivite pentru a accesa cu crawlere, când, de fapt, Google ar fi trebuit să acceseze cu crawlere alte pagini.
Primul pas către repararea acestora este să găsești eroarea și să domnești în supravegherea ta. Asigurați-vă că toate paginile care au o eroare au fost descoperite.
Apoi, creați și implementați un plan pentru a continua corectarea acestor pagini într-un volum suficient (în funcție de dimensiunea site-ului dvs.) încât să aibă un impact. Acest lucru poate diferi în funcție de tipul de site la care lucrați.

Asigurați-vă că pagina neindexată nu este orfană

O pagină orfană este o pagină care nu apare nici în harta site-ului, în link-urile interne sau în navigare – și nu este descoperită de Google prin niciuna dintre metodele de mai sus.
Cu alte cuvinte, este o pagină orfană care nu este identificată corect prin metodele obișnuite de accesare cu crawlere și indexare ale Google.
Cum remediați asta?
Dacă identificați o pagină care este orfană, atunci trebuie să o anulați. Puteți face acest lucru incluzând pagina dvs. în următoarele locuri:
Harta dvs. XML de site.
Navigarea în meniul de sus.
Asigurați-vă că are o mulțime de link-uri interne de la pagini importante de pe site-ul dvs.
Făcând acest lucru, aveți o șansă mai mare de a vă asigura că Google va accesa cu crawlere și va indexa pagina orfană, incluzând-o în calculul clasamentului general.

Reparați toate linkurile interne Nofollow

Credeți sau nu, nofollow înseamnă literalmente că Google nu va urmări sau nu va indexa acel link anume. Dacă aveți multe dintre ele, atunci inhibați indexarea de către Google a paginilor site-ului dvs.
De fapt, există foarte puține situații în care nu ar trebui să urmăriți un link intern. Adăugarea de nofollow la link-urile tale interne este ceva pe care ar trebui să-l faci numai dacă este absolut necesar.
Când te gândești la asta, în calitate de proprietar al site-ului, ai control asupra legăturilor tale interne. De ce nu ați urmări un link intern decât dacă este o pagină de pe site-ul dvs. pe care nu doriți să o vadă vizitatorii?
De exemplu, gândiți-vă la o pagină privată de conectare a unui webmaster. Dacă utilizatorii nu accesează de obicei această pagină, nu doriți să o includeți în accesarea cu crawlere și indexare normală. Deci, ar trebui să fie noindexed, nofollow și oricum eliminat din toate linkurile interne.
Dar, dacă aveți o mulțime de link-uri nofollow, acest lucru ar putea ridica o întrebare de calitate în ochii lui Google, caz în care site-ul dvs. ar putea fi semnalat ca fiind un site mai nenatural (în funcție de gravitatea link-urilor nofollow).
Dacă includeți nofollows pe link-urile dvs., atunci probabil că cel mai bine ar fi să le eliminați.
Din cauza acestor nofollows, îi spuneți Google să nu aibă încredere în aceste link-uri.
Mai multe indicii cu privire la motivul pentru care aceste link-uri nu sunt link-uri interne de calitate provin din modul în care Google tratează în prezent link-urile nofollow.
Vedeți, de mult, a existat un tip de link nofollow, până de curând când Google a schimbat regulile și modul în care sunt clasificate linkurile nofollow.
Cu noile reguli nofollow, Google a adăugat noi clasificări pentru diferite tipuri de linkuri nofollow.
Aceste noi clasificări includ conținut generat de utilizatori (UGC) și reclame sponsorizate (reclame).
Oricum, cu aceste noi clasificări nofollow, dacă nu le includeți, acesta poate fi de fapt un semnal de calitate pe care Google îl folosește pentru a judeca dacă pagina dvs. ar trebui sau nu indexată.
Puteți planifica la fel de bine să le includeți dacă faceți publicitate intensă sau UGC, cum ar fi comentarii pe blog.
Și pentru că comentariile pe blog tind să genereze o mulțime de spam automat, acesta este momentul perfect pentru a semnala corect aceste link-uri nofollow pe site-ul tău.

Asigurați-vă că adăugați legături interne puternice

Există o diferență între o legătură internă standard și o legătură internă „puternică”.
O legătură internă standard este doar o legătură internă. Adăugarea multora dintre ele poate - sau nu - poate aduce mult pentru clasamentul paginii țintă.
Dar, ce se întâmplă dacă adăugați link-uri de la pagini care au backlink-uri care transmit valoare? Chiar mai bine!
Ce se întâmplă dacă adăugați linkuri de la pagini mai puternice care sunt deja valoroase?
Așa doriți să adăugați link-uri interne.
De ce sunt link-urile interne atât de bune din motive SEO? Din cauza următoarelor:
Ele ajută utilizatorii să navigheze pe site-ul dvs.
Ei transmit autoritate de la alte pagini care au o autoritate puternică.
De asemenea, ajută la definirea arhitecturii generale a site-ului web.
Înainte de a adăuga aleatoriu link-uri interne, doriți să vă asigurați că acestea sunt puternice și au suficientă valoare încât să poată ajuta paginile țintă să concureze în rezultatele motorului de căutare.

Trimiteți pagina dvs. la Google Search Console

Dacă încă întâmpinați probleme cu Google la indexarea paginii dvs., vă recomandăm să vă trimiteți site-ul la Google Search Console imediat după ce apăsați butonul de publicare.
Dacă faceți acest lucru, Google va informa rapid despre pagina dvs. și vă va ajuta să vă faceți remarcat pagina de Google mai repede decât alte metode.
În plus, acest lucru duce, de obicei, la indexarea în câteva zile, dacă pagina dvs. nu suferă de probleme de calitate.
Acest lucru ar trebui să contribuie la mutarea lucrurilor în direcția corectă.

Utilizați pluginul de indexare instantanee Rank Math

Pentru a vă indexa rapid postarea, vă recomandăm să utilizați pluginul de indexare instantanee Rank Math.
Utilizarea pluginului de indexare instantanee înseamnă că paginile site-ului dvs. vor fi de obicei accesate cu crawlere și indexate rapid.
Pluginul vă permite să informați Google să adauge pagina pe care tocmai ați publicat-o într-o coadă de accesare cu crawlere cu prioritate.
Pluginul de indexare instantanee de la Rank Math folosește API-ul Google Instant Indexing.

Îmbunătățirea calității site-ului dvs. și a proceselor sale de indexare înseamnă că acesta va fi optimizat pentru a se clasa mai rapid într-o perioadă mai scurtă de timp

Îmbunătățirea indexării site-ului dvs. presupune să vă asigurați că îmbunătățiți calitatea site-ului dvs., împreună cu modul în care este accesat cu crawlere și indexat.
Acest lucru implică și optimizarea bugetului de accesare cu crawlere al site-ului dvs.
Asigurându-vă că paginile dvs. sunt de cea mai bună calitate, că conțin doar conținut puternic, mai degrabă decât conținut de completare și că au o optimizare puternică, creșteți probabilitatea ca Google să indexeze rapid site-ul dvs.
De asemenea, concentrarea optimizărilor dvs. în jurul îmbunătățirii proceselor de indexare prin utilizarea pluginurilor precum Index Now și a altor tipuri de procese va crea, de asemenea, situații în care Google va găsi site-ul dvs. suficient de interesant pentru a vă accesa cu crawlere și a indexa site-ul rapid.
Asigurarea faptului că aceste tipuri de elemente de optimizare a conținutului sunt optimizate în mod corespunzător înseamnă că site-ul dvs. va fi în tipurile de site-uri pe care Google îi place să le vadă și va face rezultatele dvs. de indexare mult mai ușor de obținut.

magnifiercross